naomihackmann.reismee.nl

Uitlaatklep

Vandaag een minder vrolijk berichtje,
Ik merk dat ik het heel moeilijk heb met de manier waarop Neus en Lluis de kinderen opvoeden.
Ik heb hier natuurlijk voor geleerd en ik ken het gedrag van kinderen en weet hoe je dit moet corrigeren. Vooral met Marc vind ik het lastig. Al eerder vertelde ik dat als Marc iets wil, niet mag, of iets niet naar zijn zin gaat hij het op een brullen zet. Hij weet dat hij dan uiteindelijk zijn zin krijgt. Altijd! Wanneer hij dit negatieve gedrag vertoond wordt hij niet gecorrigeerd maar getroost... met een koekje of snoepje bijvoorbeeld. Ik verbaas me dat hij nog een goed gewicht heeft! Hij is daarnaast natuurlijk ook erg bewegelijk.
Negatief gedrag wordt eigenlijk beloond. Wanneer Marc iets doet wat niet mag, ja ik geef hem niet zijn zin. Dan slaat hij mij. Helaas kan ik hem nog niet meer zeggen dan NO! Graag zou ik hem uitleggen wat hij niet mag doen en waarom niet. Gelukkig doet het hem nog wel wat als mama hem daar dan op aanspreekt. Maar als hij dan begint te huilen wordt hij getroost!! Al knuffelend zegt mama dat hij sorry tegen mij moet zeggen... ik kan het wel uitschreeuwen op zo een moment. Gister flapte ik er uit dat ze hem moest negeren als hij negatieve aandacht vroeg. Maar dat is gewoon niet de manier hier...

Doordat ik Marc niet kan zeggen wat ik wil, ik hem niet duidelijk kan maken wat hij niet mag doen en wat ik wel wil, blijf ik boos op hem. En heb ik echt zoiets van ik ga niet leuk tegen jou doen. En dat is ook niet goed.. want ja, hij weet waarschijnlijk niet eens waarom.
Heeft er iemand tips voor mij? Zonder dat ik de opvoeding van de ouders te veel aan pas.

Een goed ding is dat ik Marc vanmorgen uit bed mocht tillen!
Normaal zegt hij mama of papa en weigert hij door mij uit bed gehaald te worden.

Vanmiddag haal ik de kinderen om 17:00 op bij het busstattion. Zo´n 10 minuten lopen hier vandaan. Neus komt pas om 19:30 thuis na een vergadering. De kinderen zijn dus lange tijd alleen met mij, en ik ben de baas. Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat. En hoe Marc zal reageren wanneer hij zijn zin echt niet krijgt. Ik ga pannenkoeken bakken. En om 19:30 gaan we samen met Neus eten.

Dan wat positiever nieuws. Ik heb contact met een aantal Au pairs. Ik heb voor de 24ste al afgesproken met een au pair uit Igualada. Zij komt naar Barcelona centrum.

Ook heb ik met twee andere Nederlandse contact. Van 1 van de 2 kreeg ik een website: meetaupairs.net Zoooo handig! Ik heb nu ook andere au pairs in Sant quirze del valles gevonden. Dat vind ik heeeeeel fijn want dat is mijn eigen stadje! Ik heb een berichtje gehad van een meisje uit Austalie. Zij wil me voorstellen aan nog 2 andere au pairs in Sant quirze. Ik hoop bij hun ook een beetje mijn ei kwijt te kunnen, ervaringen te delen.
Misschien dat ik me nu ook alleen voel staan. Ik heb mijn whatsapp nummer gegeven en wacht nu op een berichtje van haar. Kan niet wachten.

Zometeen ga ik naar het park lopen. Daar lekker zitten met een tijdschrift. Kijken naar wat er allemaal te zien is. Misschien bij het sportgedeelte nog wat oefeningen doen. Het is bewolkt vandaag :O. De eerste keer sinds ik hier ben. De temperatuur wordt er gelukkig niet minder op.

Tot schrijfs!

Kiss

Reacties

Reacties

Ernest

jaja dat was al wel op te maken uit een vorig verslag dat hij zo verwend werd en lastig om dat te corrigeren naar hem maar ook naar de ouders, communicatief maar ook in zo'n vroeg stadium. Echter wel goed om het z.s.m. kenbaar te maken aan de ouders dat jij daar mee zit.
Hij kan nooit altijd zijn zin krijgen, thuis misschien nu nog wel maar in het verdere sociale leven zal hij tegen een muur lopen. Dan kan/moet hij er thuis ook beter alvast aan wennen. it's a part of life
hoop dat de andere au-pairs dit ook aan de hand hebben (gehad) en je hierin tips kunnen geven. Opvoeden lijkt toch overal anders te zijn....
SUCCES!!!

Jacqueline

Misschien kan je aan Neus een youtube filmpje laten zien van Supernanny, waar ze het negatieve gedrag van haar zoontje in kan herkennen. Dan kan je misschien toch makkelijker het punt ter sprake brengen.
Succes

Papa

Tja, wat hebben wij allemaal te stellen gehad(-:

Hij zal je wat uitproberen, uiteindelijk jij je grens hij zijn grens. Opvoeding van de ouders kan je nauwelijks beïnvloeden, hebben toch ook al een leuk meisje opgevoed.
Neus is toch leerkracht op school, ook zijn school, hoe gaat het daar? Slaat hij daar leerkrachten of andere kinderen. Krijgt hij daar een snoepje als hij zijn zin niet krijgt,lijkt mij niet. Lijkt mij een thuis " probleem". Het is bovendien een andere cultuur. Maak het niet jou probleem, als hij klaar is met uitproberen zal hij jou respecteren. Je kunt de ouders niet aanspreken op hun opvoeding, wel op zijn gedrag naar jou toe kun je bespreken, vragen hoe je dit het beste kunt/ mag oplossen. Maar dit denk ik....

Yvonne

Gedrag, dat jij goed vindt kun je belonen. In het begin misschien wat overdreven voor (hele) kleine dingen. Zo ontdekt hij waar jij blij van wordt en wanneer je hem minder aandacht geeft.
Hij moet nog aan je wennen. Een ander persoon geeft andere regeltjes, dat is niet erg; moet je als kind ook leren. Dan hoef jij je niet druk te maken over de opvoeding van de ouders. Is hun "pakkie an".
Gewoon jezelf blijven!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active