naomihackmann.reismee.nl

Elke dag tot in detail

Hola, daar ben ik weer met een aantal hoofdstukken.

Vrijdag:
Jullie zijn natuurlijk allemaal heel benieuwd hoe het boodschappen doen is gegaan.
Het was een uitdaging. Marc die alles pakt. Maria die bij elk soort snoep stil staat. Marc die begint te huilen omdat hij iets wil of iets hem niet uitkomt. Hij krijgt dan een koekje en is dan even stil, tot hij weer wat anders heeft gevonden wat hem niet bevalt. Ja, hij heeft een eigen willetje. En hij krijgt uiteindelijk vaak zijn zin. Een beetje het baasje af en toe. Het is echt een schatje hoor, hij kan ergens echt echt blij mee zijn. Dan straalt hij en heeft hij zo'n gelukkig lachje. Geweldig om te zien.

Zaterdag:
Vandaag voor het eerst een hele dag met de kinderen. Smorgens gaat alles wat rustiger aan. Maria moet om 10:45 zwemmen. Ik ben met Lluis en Marc naar het park gegaan. Ook een uitdaging want hij vind vooral de eendjes in het water interessant. Of fietsen over de rotsen langs het water. Echt een stuntpiloot. Na de lunch zijn we thuis nog wat gaan spelen. Rond 18:00 gingen we kleren kopen voor de kinderen, wat een tijd he om te gaan shoppen.. De winkelszijn hier tot 22:00 open. Erg leuke dingen winkels gezien in Sabedell. (het stadje waar ik als eerst heen ben geweest op dag 1) Ook h&m en Zara zitten er. Ook is er een grote winkel, lijkt sprekend op de Bijenkorf. Erg leuk!

Ik heb savonds hutspot gemaakt. Dit was om 21:15 klaar. De eerst keer koken en ik laat een pan aanbranden.... uiteindelijk nam Lluis de schuld op zich omdat hij het gas omhoog had gezet. Marc had al wat soep gegeten en ging om 21:00 naar bed. Lluis bakte er lamskotoletten bij. Voor Maria was het te kruidig, maar dat schijnt het al snel te zijnen Lluis en Neus vonden het lekker. (zeiden ze). Oja, hier in Spanje eten ze vaak brood bij de maaltijden.
Zo deed Lluis nu ook de hutspot op een broodje.

Zondag:
Vandaag was ik vrij en vanmorgen had ik nog geen idee wat ik zou gaan doen. Ik heb uitgeslapen tot 10:00 uur!! Toen ben ik gaan douchen en ik had mijn eerste kleding crisis haha. Ik heb genoegmee maar ik wist niet wat ik aan moest. Eigenlijk vind in mijn korte broekjes net ff te kort...En mijn benen net ff 10 tinten te wit. De eerste dagen heb ik mijn lange jurken gedragen. Ik bedacht me wat ik wilde gaan doen. Ik bedacht om naar het park te lopen en daar met een tijdschrift in de zon te gaan zitten. Ik heb toch een korte broek aan gedaan, shirtje erop. En ben gaan ontbijten. 2 bruine broodjes zonder korst met de zelfgemaakte jam. En toen besloot ik dat ik dit toch niet aan wilde vandaag. Dus, na mijn ontbijt ging in me weer omkleden. Een jurkje, dat viel toch net ff wat langer dan het korte broekje. Zonnebrand op, make-up gedaan. Toen ik beneden kwam vroeg ik wat het plan van de familie was. Ze gingen naar het park! Ik kon dus net zo goed met hun mee gaan. In het park kon ik lekker op een bankje gaan zitten. Maria werd een paar keer verteld dat ik een vrije dag had. En het kwam er eigenlijk op neer, praat niet tegen der, laat der met rust. Is voor mij niet nodig maar wel netjes van ze. Rond 13:00 gingen we naar huis. Daar ontmoette ik de vader en moeder van Neus, we gingen met hun lunchen in een restaurant. Hele aardige, vrolijke, vitale mensen. Het restaurant bevond zich in de campus. Een heeeel grote omgeving met verschillende scholen en studenten appartementen. Wij aten in het hotel, het hotel is ook een school, er werken leerlingen die toerisme studeren.
We kregen een kaart en daarvan kon ik een voor, hoofd en nagerecht kiezen. Dit bestel je allemaalin 1x. Het verschil hier is dat het voorgerecht even groot of groter is dan het hoofdgerecht. En je krijgt er broodjes bij die als ze op zijn aangevuld worden. Best veel voor een lunch!! We kregen er water en cava(champagne) bij. Als voorgerecht had ik risotto met aubergine. Als hoofdgerecht had ik baby kip met grote gamba in een sausje en 3 hele snijbonen. Ik heb een halve geproefd... En ook hier vind ik ze niet lekker. Lluis at ze ook niet op, dus waarschijnlijk smaakte ze gewoon teveel naar snijboon. Mijn toetje was aardbeien met slagroom en daarop zat iets.... Het leken mini snoepjes met mint smaak. Was lekker! Hierna nog een cafe con leche gedronken en toen zat ik echt proppie vol! Toen we weer thuis waren was het inmiddels tegen 17:00. Ik heb toen mijn Spaanse lessen erbij gepakt en ben wat gaan leren. Voor kort... Ik had deze dag alweer zoveel indrukken gehad. Ik ben ter ontspanning even de weeksamenvatting van GTST gaan kijken. Ben ik ook weer helemaal bij. En toen dacht ik, ik kan maar beter alvast wat opschrijven voordat ik dingen vergeet. Ze zijn vandaag begonnen met dingen in het Spaans te zeggen en daarna de vertaling in het engels, zodat ik leer. Ik merk nu op dat ik een vreselijk goede concentratie heb, de kinderen zitten naast me te stoeien en te zingen (schreeuwen) en ik kan mijn gedachten gewoon bij mijn verhaal houden. Vanavond hebben we witlof gegeten, het was rauw en gewoon in vieren gesneden met mais, mozzarella en cherrytomaat erover en het is me zooooo meegevallen! Het proefde niet naar witlof. Daarna aten we artisjokken. Voor de mensen die het niet kennen. Het lijkt een beetje op een bloem, het heeft ook allemaal blaadjes. En hoe je dat eet.. Dat heeft me weer verbaasd. En ik kan het niet zo uitleggen, of we zijn weer een hoofdstuk verder.. Ook kreeg ik omelet. Ik koos voor ham en kaas erbij, was ook errrrrug lekker! En als toetje weer een koude banaan.

Lluis heeft al aan me gevraagd of ik op dieet ben haha, omdat ik altijd water drink en ik heb tot nu toe alle chocola, snoep en frisdrank afgewezen. Dat is maar beter ook denk ik, met dat vele en late eten van hier!

Vandaag heb ik een andere au pair gesproken. We hebben afgesproken voor de 24ste. In Barcelona centrum. Ik kijk er naar uit! Ik ben benieuwd hoe zij de eerste weken heeft volbracht, de taal is toch wel echt lastig soms.. Maria haar engels is soms echt geweldig. Ze kan echt praten met een engels accent. Lluis bijvoorbeeld heeft een Spaans accent. Maria zegt ook vaak oh dear,zo komisch.

Lluis heeft vanavond een tafel met twee stoelen naar mijn kamer getild. Nog steeds bulk ik van deruimte. Ik ga het setje denk op mijn terras zetten.

Maandag :
Vandaag is Lluis tot donderdag of vrijdag naar Valencia om te werken. Het gaat nog wat worden. Maria wilde vanmorgen niet wakker worden en Marc wilde alleen door papa of mama uit bed gehaald worden... Maarja even een lastig uurtje van 7:00 tot 7:45 dan gaan ze naar school en ben ik vrij tot 18:00 uur. Alleen op woensdag haal ik de kinderen om 17:00 op bij de bushalte, dan komt Neus om 18:30 thuis na een vergadering. Om 10:30 zouden er er twee mannen een glazen wand met deur plaatsen boven aan bij mijn trap. Ze zijn uiteindelijk om 12:00 gekomen met zn drieën. Ik ben toen maar even mijn verhaal gaan uitwerken want praten gaat toch niet lukken. Hopelijk wordt het nu minder gehorig. Ik moet thuis blijven tot de mannen weg zijn. Na de lunch.. Hoelaat dit zal zijn kan uit één lopen ik gok rond 15:00 uur komt de schoonmaakster. Zij maakt in 3 uur tijd het hele huis schoon en strijkt de was. Elke maandag en woensdag. Ik heb wat kleine klusjes gedaan, de was, bedden opmaken etc. Dit hoeft niet maar ik heb overdag zoveel tijd en als Neus savonds uit haar werk komt dan gaat zemeteen klusjes doen, en aansluitend het eten bereiden. Ook het eten is geen rustmoment voor haar want ze maakt eerst het voorgerecht, dan gaan we eten en terwijl dat maakt zij het hoofdgerecht, het staat zegmaar niet allemaal in 1x op tafel. Na het eten gaat Marc naar bed, Maria wat later om 21:00, de keuken wordt weer opgeruimd en schoongemaakt en dan gaat ze weer aan het werk... toetsen nakijken, engels studeren. Elke avond is er wel wat. Als ik iets gedaan heb bedankt ze me dus ik vind het fijn dat ik wat dingen uit handen kan nemen. Ze doet geen moment niks en dan vraagt ze aan mij op een zaterdag als ik met Maria spelletjes op de i pad speel of ik wil relaxen.....ik dacht echt bij mezelf uuuh dat doe ik. Vandaag zit ik dus een beetje aan huis gekluisterd, vanmiddag ga ik denk even relaxen in de zon. Ik moet nog even vragen of ik de fiets mag pakken, dan ga ik morgen wat fietsen door de buurt. Sporten wel te zeggen, met al die heuvels. Het is een mountenbike dus dat moet goedkomen. Nu ga ik maar een lunch bereiden, lekker pastaatje ofzo, is hier toch zo normaal!

Adios!

Reacties

Reacties

Naomi

Ik ga het probleem even proberen aan te passen... snap niet waarom mijn tekst zo raar is.

Tanja

Jammer dat de tekst deels verdwijnt, wel spannend als je zelf de rest van de tekst er bij verzint.....
Ik hoop dat het verholpen kan worden.????

Naomi

Nou de tekst is nu te lezen. het staat wel een beetje raar met enter enzo maar ik heb trek dus hier werk ik later aan!!

Ellie

Het is weer een mooi verhaal.
Succes met de fietstocht. Wat heuvels lijken, vinden jouw benen bergen.
Fijn dat ze je meteen gefotografeerd hebben. Mag ik de volgende keer foto's van de familieleden? Spelende kinderen e.d. Ben benieuwd.
Geniet van het bruin worden.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active