naomihackmann.reismee.nl

En het is pas dag 2!

Hola amigos y amigas!

Laat ik bij het begin, beginnen.
Ik heb een goede, snelle vlucht gehad! Op Barcelona airport dacht ik even o jee en nu. Maar dat had ik zo uitgezocht! Ik was dit keer eens niet als laatste nog over bij de kofferband. Lluis herkende mij meteen en we zijn in 40 minuten naar het huis gereden. De snelwegen precies hetzelfde als in Nederland, maar toch een heeeeel ander uitzicht over de stad. Onderweg een belletje naar huis gedaan, Maria was nog steeds wakker +/- 22.00, ze kon niet wachten tot ik er was. Eenmaal aangekomen +/- 22.30 was ze toch in slaap gevallen. Ze hebben haar toen nog wel wakker gemaakt maar de slaap overheerste. Ze hebben me toen de rest van het huis laten zien. Mijn enorm gorte kamer, met groot terras. Het uizicht is prachtig!!! Zo mooi, dat ik hier 3 maanden lang mee mag opstaan is een eer. Mijn eigen mooie badkamer met grote douche! En een bidet, ik heb wel even moeten navragen wat dit was..
Verder is het huis groot met veel kamers. Het heeft 3 ingangen: voor, achter en vanuit de ondergrondste garage. Ik weet inmiddels de weg, maar ik moest eerst echt even kijken waar ik heen moest! Er zit zelfs een lift in het huis. Alleen de bak onbreekt nog. Deze is nog even te duur.. Dus hij is buiten gebruik.

En toen, tot mijn grote verassing, gingen we eten!!! Was ik even blij dat ik om 6 uur voor vertek helemaal geen trek had en toen alleen een croissant heb gegeten! We hadden lekker salade, spaanse tortilla (erg lekker!), getoast brood met tomaat en olijfolie, en toen werd ik al meteen met mn neus op de andere gewoontes gedrukt. De tomaat ging door de midden en werd op het brood gesmeerd. Daar ging dat olijfolie overheen. Deze olijfolie wordt trouwens gemaakt door uh ik gok Lluis zijn vader. Die heeft olijf en druifbomen. Als toetje kon ik kiezen uit fruit, yogurt of een vanille achtig toetje. Ik koos een banaan, lekker koud uit de koelkast. Hierna werden mijn koffers naar boven getilt 2 mooie trappen op. Ik heb toen alvast wat in mijn kast gelegd, hangertjes werden overal voor me vandaag gehaald, en toen ik niet meer kon ben ik gaan slapen. Nouja gaan slapen... ik ben in mijn bed gaan liggen en heb toen nog een tijd liggen denken aan al de indrukken die ik in die paar uur al gehad had. Mijn bed trouwens ligt prima!

De volgende ohtend stond ik om 7 uur op. Kon ook niet anders want dan word je ook wel gewekt door alle geluiden in huis. Het huis is erg gehoorig. Ik ben me gaan aankleden en was om 07.30 beneden. De kinderen zaten toen al aan tafel aan hun ontbijt: warme melk met een schepje chocopoeder en 2 (speculaas) koekjes. Door de weeks is het aankleden van de kinderen makkelijk want ze dragen een schooluniform. Wel een lekker pakje, jogging achtig.
Wanneer de kinderen met Neus mee naar school zijn(Neus is lerares op dezelfde school) dan gaan Lluis en ik ontbijten. Ze verkopen hier wit brood zonder korstjes in de winkel...... Dat nam ik en ik heb er wat zelfgemaakte jam opgesmeerd.

Na het ontbijt kreeg ik een simkaart van Lluis. Tot mijn verbazing een sim waarmee ik met een Spaans nummer kan bellen en sms´en en met mijn eigen nummer kan whatsappen zonder wifi. Ik heb 1GB internet voor een maand! Alles even geinstalleerd en toen gingen we naar een stadje, waarvan ik de naam al niet meer weet.. Hier moest Lluis naar de dokter. En dan kon ik even een rondje lopen. Het was nu ongeveer 11.00 uur. En ik had alweer zo´n trek!!
Dat witte brood vult niet voor lang..
En toen zag ik een Mc Donalds! Ik kwam op het geniale idee om een Mc Flurry te halen.
¨Hola, can i have a Mc Flurry?¨ Dit ging goed. Toen kwam de vraag welk soort?
¨witch one do you have?¨ Toen liep ze achter de balie vandaag en liep met mij naar de zelfservice bestel automaat. Handig zo´n ding, vooral in gevallen als dit! Ik koos een Mcflurry M&M. En hier mag je er ook nog een saus bij kiezen!! Ik heb op een bankje in de zon genoten van een Mcflurry M&M en caramelsaus. En toen toen ik weer wilde gaan wandelen kwam Lluis aangelopen. Toen zijn wij even naar zijn werk gegaan, het vliegveld, hij is brandweerpiloot. Hij moest wat papierwerk afgeven. Leuk om allemaal vliegtuigjes op te zien stijgen. We zaten met 2 van zijn collega´s koffie te drinken. Ze spraken in het Catalaans,wauw. Dat is Spaans met een de versnellingsknop 2 standjes hoger. En het zijn ook totaal andere woorden. Geen enkel woord, alleen Vale(ok) verstond ik. Scheelde weer dat het niet raar was dat ik niet mee praatte.... Toen de koffie naja, mijn koffie op was(zij hebben de koffie met 2 minuten op) gingen we er weer vandoor.Op naar het volgende stadje. Sant Quirze. Ik heb een prachtig park gezien, waar ik ook met Maria en Mark heen kan gaan. De winkeltjes, we hebben kleerhangers, brood en quatro quesos gehaald, voor de lunch! Toen op naar huis.Ik ging pasta maken. En Lluis vond het nog lekker ook!! Gelukkig houd hij van mijn ui en knoflook combinatie.

Na de lunch zijn we gaan lopen naar het busstation waar de kinderen op woensdagmiddag afgezet worden door de schoolbus omdat Neus dan vergadering heeft. Aanstaande woensdag haal ik de kinderen hier op, omdat Lluis volgende week in Valencia zit voor zijn werk. Een hele week! Deze week moet ik dus even goed opletten wat Lluis allemaal doet want ik ga zijn taken overnemen. Toen we bij de bushalte geweest waren vroeg hij of ik nog naar het treinstation wilde om te kijken. Ja graag! Lopend op met de auto? Lopend is goed, ik denk dan onthoud ik de weg beter. Het treinstattion is op 15 minuten afstand lopen. Het leek veel langer! En nu gingen we de heuvels af.... Eenmaal bij het treinstation heeft hij de kaartautomaat uitgelegd. Ook heeft hij toen meteen een 10 rittenkaart voor naar het Centrum van Barcelona gekocht. Hierna heeft hij me nog even de supermarkt laten zien. Die is zo zooooo groot! Net een Ikea(die ik trouwens ook al heb gezien ergens onderweg!) En toen moesten we weer naar huis lopen, nu gingen alle heuveltjes omhoog :D gelukkig had ik het helemaal niet heet omdat ik deze temperaturen al gewent ben van Nederland(not). Bij thuiskomst ging Lluis meteen even weg, een meeting? Ik dacht yes! even tijd voor mezelf. Ik had het idee dat ik er al 2 dagen was, ik heb vrijwel alles al gezien! Even lekker met een kopje(sterke) koffie op de bank gaan zitten. Daarna heb ik de vaatwasser uitgeruimd. En toen ben ik mijn koffer verder gaan uitpakken. Want ik had kleerhangers! Ik heb de cadeautjes voor de kinderen beneden op tafel gelegd. Toen de kinderen uit school kwamen waren ze heel vrolijk en open. Naomi naomi naomi naomi ging het continu. Ik stond in de keuken met Neus en Maria toen kwam Mark ineens met jawel! Precies zijn cadeautjes aanlopen. Hij wist dat deze van hem waren! Ik had de zijne in papier met auto´s gedaan en die van Maria in prinsessen papier. Hij ging ze ook meteen openmaken! Hij is sterk! De verpakkingen gingen er ook zo af. Enthousiast begon hij te spelen met de vliegtuigjes en de autotjes op de auto/vliegbaan. Ik ga Maria ook haar cadeautjes, Barbie kreeg meteen de kleren die mn moeder had gemaakt aan. Vooral de lange witte rok vond ze mooi! Maria spreekt heel goed engels! Heel erg fijn. Al vergeet ze het soms tegen mij te doen. Daarna kwam Maria naar beneden met haar hakjes! Het was tijd om de prinsessenjurk aan te doen. Ze was er erg blij mee. Ik heb veel besos gehad. Al snel was Maria helemaal in to the Naomi. Ze MOEST naast me zitten met eten. En ik moest haar naar bed brengen. Na het eten +/- 20.30 gaat Mark naar bed. Dit is geen enkel probleem. Hij klimt bijna helemaal zelf zijn bed in. En gaat meteen slapen.

Daarna bracht ik Maria naar bed. De Barbie is nog een paar keer verkleed. En toen moest ze in bed, in een (poppen)bed, met daarin het barbiebed (wat mijn moeder gemaakt heeft) gaan slapen. Ik heb toen de laatste vaat in de vaatwasser gezet. En toen was het tijd voor een douch!
Na de douch ben ik gaan skypen met mijn ouders. En daarna ben ik gaan slapen! Want ik was kapot! Al kom ik dan niet meteen in slaap, want Lluis en Neus werken nog tot laat door. Vannacht was het 02.00 voor Lluis. En aangezien het huis gehorig is hoor ik elke beweging die er gemaakt wordt.

Tot slot

Vanmorgen is Lluis om 08.30 vertrokken. Hij is aan het motor rijden. Zijn hobby. En even tijd voor hemzelf. Hij komt rond 16.00 terug. Heb ik mooi even de tijd om mijn verhaal tot in detail te beschrijven en ik ga nu even lekker de zon in om mijn kleurtje op te bouwen! Need it!
Ik merk nu al dat ik af en toe een woord in het engels schrijf i.p.v. het Nederlands.
Vanmiddag lunch ik alleen, ik mag alles pakken wat ik wil. Vis, vlees.... Ja uigebreid.
Ik denk dat ik het bij een broodje pindakaas houd. Er zat een bakje in het Heimwee doosje dat ik van Yvonne heb gehad! Eindelijk kon ik heb openmaken! Als Lluis terug is gaan we naar de supermarkt. Daar ontmoeten we Neus en de kinderen. Doen we boodschappen voor de hele week. Eigenlijk heb ik nog veel meer te vertellen, maar.. mijn vingers en jullie ogen zullen wel moe zijn. Nu insmeren en de zon in!

Cool

Adios!

Reacties

Reacties

Romy

Aaah naompje, klinkt super leuk! Nu lijkt het allemaal wel ineens heel echt hoor!! Heel gek. Maar gelukkig zit je goed!

Ernest

leuk om zo te lezen en dat onder werktijd (sssst). 'T bevalt dus aldaar en de klik is er ook onderling.
Word niet té bruin....
¡Qué lo pase bien y hasta la próxima!

Jacqueline

Eigenlijk zou ik wel met je willen ruilen! Mazzelaar.
Ik mis de foto's, of heb je daar geen toestemming voor?
Veel plezier, bak ze buiten!
Gr Jacqueline

Papa

Je gaat het toch niet tè leuk vinden! Niet langer dan 3 maanden -2 dagen hoor!

naomi

Foto's komen nog! Ik heb wel al wat proberen te doen maar dat gaat nog niet zo makkelijk.. Bedankt voor de extra foto ruimte! Ik moet nog even vragen of het goed is dat ik foto's van de kinderen plaats.

@papa. Neeee over 3 maanden is het veel te warm hier.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active