naomihackmann.reismee.nl

97% voltooid, nu echt bijna naar huis.

Holaa allemaal!

Zo, dit zou zo maar wel eens mijn laatste verhaaltje kunnen zijn.
Nog maar 4 daagjes woon ik bij het gezin. Een heel gek, maar ook fijn idee.
Ik merk dat ze me nu Neus vakantie heeft ´nog´ minder nodig hebben en ik merk ook dat zij dat ook door hebben, maar aan een contract met mij vastzitten..
Lluis zie ik bijna niet meer, ik weet nog precies wat wij de afgelopen week tegen elkaar hebben gezegd. Goodmorning, hola, goodnight. Hij vertrekt om 9.00 en komt savond rond 21.00 weer thuis van zijn werk. Verder zal hij dan moe zijn en hij is nog steeds op zijn shakes dieet.
Word zijn humeur niet beter op...

Nu de leuke dingen.
Afgelopen weekend was mijn laatste weekend als au pair. Nu werk ik aanstaande zaterdag nog, maar zoals ik al zei ´werk´. Dat moest ik dus even goed ´beleven´.
Het begon een beetje vreemd... vrijdag hadden we al afgesproken dat ik de uren van savonds smorgens zou werken, omdat Neus dan smorgens naar Barcelona kon gaan. Rond een uur of 4, merkte ik op dat ze boven bezig waren.. het leek met het pakken van spullen. Ik dacht oke....
En tegen vijfen hoorde ik het dan, Neus zei tegen Maria vertel het aan Naomi. (exacte vertaling weet ik niet maar dit is hoe ik het begrijp) dus Maria komt de trap op, en verteld mij we gaan weg. Ik zeg oh, wanneer komen jullie terug? Maria zegt in 2 dagen. Ik denk oh wat fijn dat jullie me dat vertellen nog voor dat jullie weg zijn. Ik ben dus maar even naar beneden gegaan want dit vond ik een beetje vreemd. En toen vertelde Neus mij inderdaad dat ze voor het weekend naar het vakantiehuisje gingen. Aan de ene kant verontwaardigd en aan de andere kant super blij! Maar jeetje wat zijn deze mensen vreemd. Ben ik zo eng? Is het zo moeilijk om mij gewoon dingen te vertellen. Maargoed snel vergeten en de geniet stand aan! Wat ga ik voor lekkers eten!? Ik ben naar de supermarkt gegaan en heb een ´een weekend alleen thuis, lekker eten pakket gekocht´ zat niks gezonds bij dus, dat heb ik maar even bij de zelfservice kassa afgerekend.

Embarassed


Dusss zaterdag!Overdag ben ik met Aliyah naar een groot winkelcentrum geweest.
Ze wilde er graag heen omdat ze daar schoenen hebben die hier in Spanje helemaal hip zijn, daar maar 15 euro kostte. En in Amerika vanwege de afstand je ze kon bestellen voor €80.
Daarna wilde we naar een wok restaurant gaan voor een late lunch. rond... 5 uur. Eenmaal aangekomen na een reis met de trein en bus. Gesloten vanaf 16.30 tot 20.00! En het was pas 18.30.. Aliyah is toen bij de Burger King gaan eten, die stond daar zo mooi tegenover het wok restaurant. Ik balend, was meer in voor wat culinairders. We zouden na het eten naar Flahtery´s gaan de Ierse pub waar een heleboel au pairs wekelijks heen gaan. ik besloot dat ik daar wat zou bestellen. De late lunch veranderde in een vroeg diner, Spaans gezien dan. Lekker vroeg in de pub dus! Van 18.00 tot 22.00 is het 2 cocktails 1 betalen. Meteen erbij besteld dus. Al snel kwamen er meer au pairs. Ook ik had er wat gevraagd te komen. En zo werd het een supergezellige avond/nacht! Ik zei zelfs tegen Aliyah die om 2 uur de laatste trein ging halen neee ik blijf nog wel. Nu ik wist dat er elk uur een nachtbus ging... Zij kon haar wandeling van de nachtbus naar haar huis nog goed herrinderen. Die stopt niet bij het stattion. Ik zou alleen even moeten kijken waar die ook alweer vertrok. Ik heb dus 6 rondjes fontijn,(groooote fontijn) langs bushaltes straat in straat uit gelopen. ik haatte de wereld en iedereen die zo nodig tegen me moest praten op dat moment. Uiteindelijk mijn bushalte gevonden. Ik heb genoten van de rit. Ik dacht dit zal de laatste keer zijn dat ik zo´n uitzicht heb wanneer ik in de bus zit. Uiteindelijk lag ik 6 uur in mijn bed. 9 uur was ik weer wakker. Ik heb mezelf nog een zo´n 15 keer in slaap gekregen tot 12 uur.

Toen Aliyah appen. Want zij had zondag een echte Spaanse BBQ met haar familie en vrienden van hun. Dat leek mij wel wat, en ze zou vragen of ik mocht komen. Dat mocht! ik heb zo genoten van deze dag! Een Spaanse BBQ duurt de hele dag, met afwisseling van zwemmen in het zwembad wat ze hebben. Een tafel vol met heeerlijk eten. Vlees, macaroni, couscous, heerlijk tortilla(spaans ommelet), en als toe zelfgemaakte teramisu, jam!!! Je zou niet echt zeggen Spaans nu ik dit allemaal opnoem haha. Ook stond de tafel vol met flessen rode wijn, witte wijn, bier, gin tonic. En waarom zouden we dan niet nog een fles champagne opentrekken?
Ik begon me af te vragen of mijn familie wel Spaans is... deze mensen waren zo anders! Deze mensen waren zo als ik gelezen had dat ze waren. Ze waren geintresseerd in mij, ze praatte met mij, ze waren gezellig! Naast een hoop volwassenen waren er ook een hoop kinderen in de leeftijden 6 weken tot 5 jaar. Jeeej, ook nog een mini baby gezien. Die zijn toch wel het allerliefst!
Ik heb deze dag echt een hele andere leefwijze meegemaakt. Na een heerlijke dag, veelste veel gegeten werd ik afgezet bij het station. Ik heb de familie bedankt dat ik mocht komen, ze zeiden het huis is 24 uur per dag open. Dus ik floepte er meteen uit.. oh, in that case...

Toen ik thuis kwam was de familie terug van hun weekend. Back to reallity, op meer dan Hola hoefde ik niet te rekenen. Lekker naar mijn kamer dus! ik was ook best wel afgetakeld na 3 uur slaap, een heleboel eten en zwemmen.

Nu de toekomst! Morgen heb ik met een engels meisje afgesproken om naar Arc de Triompf te gaan. Ik wilde er graag naar de pedicure en dan kon ik haar Parc de la Ciutadella laten zien. Weer lekker een dagje van huis! Is toch awkward zo, vrij zijn, hier zijn, maar mijn eigen ding doen. Ook ga ik op de terugweg nog even langs de supermarkt om wat pakketjes voor het maken van Natilla´s en Flan te kopen. Mooeeeet ik doen thuis!
Vrijdag heb ik een heleboel au pairs gevraagd naar Flathery´s te komen.
Voor een aller laatste avond, voor meerdere.. Vorige week kon niet de laatste zijn...
Dat beloofd een leuke avond te worden!
Zaterdag nog een dagje werken. Naja ik ga dan mijn koffer helemaal inpakken, kamer schoonmaken, laatste was doen. Niet te laat naar bed. Want zondag vroeggggggg haal ik mama op bij het vliegveld!!!! Nog 3 dagen, 16 uur en 37 minuten voor ze land.
Sagrada Familia kaartjes zijn gekocht, planning voor dag 1 en 2 is gemaakt. Ik ben er klaar voor!

Tot heel snel!
Hasta pronto!



Reacties

Reacties

Yvonne

Veel plezier, je moeder en jij!

Ellie

Zonder al jouw uitstapjes en feestjes zou je je dus behoorlijk verveeld hebben. Een gemiste kans van Neus om het contact met jou te ontwijken. Vreemd gezinnetje dat niet echt wist wat een au pair zou kunnen en moeten doen. Maar gelukkig weet jij wel hoe je voor jezelf plezier kan maken.
Nogmaals: veel plezier met je moeder.

Mirjam

Hey Naomi,
Ik heb nu bijna al je reisverhalen gelezen :)
Zelf zou ik ook heel graag binnenkort naar Spanje als Au Pair gaan, maar zou ik je nog wat vragen kunnen stellen?
Jij hebt er nu inmiddels ervaring mee hahah.
Het is namelijk best spannend om definitief te boeken, dus alle informatie is welkom ;)

Als je het zou willen kan ik wel mijn mail of whatsapp geven, dat lijkt me iets makkelijker dan alles op deze manier :)

Naomi

Hoi Mirjam!
Natuurlijk kan ik je wat vertellen en eventueel jou vragen beantwoorden.
Mijn e-mail adres is naomi_hackmann@live.nl

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active