naomihackmann.reismee.nl

Het einde komt nu zooo dichtbij!

86% van mijn avontuur is voltooid, nog 12 dagen zal ik bij deze familie wonen. Wat komt het einde dichtbij. Wat een gek idee dat ik over 3 weken waarschijnlijk thuis zit en denk...whaaa was ik daar maar, waar het dan misschien iets te warm is, maar waar de zon altijd schijnt, er altijd wel wat te beleven is, ik elk weekend uit eten ga haha, en ik zo naar een mooi strand kan gaan en heerlijk kan zwemmen in een zee met helder water zonder stenen, schelpen of andere narigheid en met de perfecte temperatuur..

Elke dag denk ik steeds een beetje meer aan naar huis gaan, aan alle dingen die ik mis, en aan alles wat ik wil gaan doen. 3 maanden lijkt zo kort. Maar het is echt een hele lange tijd! Ik ben zo gewent aan alles hier. En ik zal in Nederland zeker weer moeten gaan wennen aan de andere tijden, temperaturen etc. Misschien hebben de thuisblijvers het niet door, maar naar mijn idee is er zoveel gebeurd thuis sinds ik hier ben.

Nou mijn vrije dagen. Ik heb genoten. Overdag ben ik eigenlijk binnen gebleven, lekker koel, ik heb films gekeken, mijn was gedaan en gewoon lekker gechillt. Savonds voelde ik dan ook weer de drang om het huis te verlaten!! En dan ben ik gezellig wat gaan drinken met wat andere meiden in Sant Quirze, of zoals vrijdag ben ik gaan stappen in Barcelona! Ik begin nu te snappen waarom ze in Spanje een siesta hebben en vooral savonds leven.

De eerste keer na 2 maanden dat we niet de laatste trein naar huis namen. Het was gezellig en we zouden wel zien of er een nachtbus ging en anders de eerste trein in de morgen nemen. Rond 03.30 gingen we opzoek naar de nachtbus. En wat bleek. Er gaat gewoon ieder uur een nachtbus naar Sant Quirze! En al die andere keren zat ik met het dilemma ga ik om 02.00 naar huis, of ga ik om 06.00 naar huis. Altijd heb ik voor 2 uur gekozen. Dus ik heb het nooit echt meegemaakt, want het Spaanse nachtleven begint pas echt om 03.00 wanneer ze vanuit de bar naar de club gaan.
Gekke mensen...

De busrit duurde 1 uur en 10 minuten, dat was wel even minder... maargoed ik was allang blij dat ik niet tot 5.45 op de trein hoefde te wachten waarna het dan nog 45 minuten zou duren voor ik thuis was. Ik was samen met een ander meisje uit Sant Quirze, ze komt uit Frankrijk, ze spreekt alleen Frans en Spaans, hele gesprekken hebben we dus niet gehad. Maar hé, ik was niet alleen! Aliyah moest een andere bus hebben..

Zondag zijn we naar de Costa Brava gegaan! Gewoon smorgens naar het station, en daar gekeken voor een lekker betaalbaar ticket. Het werd Malgrat de Mar voor maar €9,80 retour!
Wel even 1,5 uur treinen, maar ach, de trein heeft een airco! Onderweg reden we langs prachtige stranden, oh, dachten we, hier hadden we ook wel heen gekund. We hoopten maar gewoon dat Malgrat de Mar fantastich zou zijn. Aangekomen werden we niet telleurgesteld, het strand zag er goed uit, mooi water, niet te druk. En ik voelde me al helemaal thuis met al dat Nederlands gepraat om me heen! Het was veel touristischer dan Barcelona, niet vanwege de mensen, maar gewoon de strandwinkeltjes met luchtbedden en duikspullen etc. In Barcelona bestaan de touristiche winkeltjes vooral uit Barcelona spullen. Eenmaal dichter bij de zee werden we iets minder enthousiast van de steentjes.... boeeee! Het was elke keer even doorbijten om het water in en uit te komen maar eenmaal in het water was het heerlijk! Aan de kleurverschillen kon je zien waar er rotsen lagen. Nadat Linda mij getagd had in een bericht over bijtende kwallen aan de Spaanse costa´s was ik wel een beetje op mijn hoedde. Maar! Geen kwal gezien! Eenmaal terug naar huis gaande zijn we eerst nog even in de verkeerde trein gestapt, waar we uiteindelijk heel blij mee waren want er zat een kind dat acteerde als speenvarken! Hup bij het eerst volgende station eruit en de andere trein stond al klaar, daar konden we dus meteen in. Toen hebben we nog wel zo´n 10a 15 minuten stil gestaan maar hé, de airco stond aan!

Dat ik thuis kwam was de familie ook weer thuis en net klaar met eten. En ja, wat ik al voorspeld had, was het eerste wat de moeder zei rojo(rood). Ja, ik was wel een beetje boel verbrand... het gekke was dat het heel plaatselijk was, hier een streep, daar een vlek. En dat terwijl ik me toch overal, gelijkmatig en regelmatig had ingesmeerd. Voor sommige plekken misschien gewoon even te veel zon? Nadat ik gevraagd had hoe het was in Tarragona, de kinderen enthousiast hadden verteld, en de ouders mijn vragen hadden beantwoord, was het zoooo tijd voor een koude douch! Want ik was net een pistach nootje zo zout, en ja.. misschien kon ik de brand er een beetje uithalen? Dat ik klaar was met douchen en aftersunnen lagen de kinderen gelukkig al lekker in bed. Ik vind het toch altijd lastig om maar gewoon mijn eigen ding te gaan doen wanneer ik vrij ben, maar de kids zijn er ook. Nog even beneden op de bank gechilled met mijn
i pad. De moeder zei me dat de kinderen deze week om 7.45 opstaan. En ze vroeg of ik morgen(vandaag dus) van 13.30 tot 16.30 op Maria kon passen. Prima! Ik vroeg me al af wanneer ik de gemiste uren in zou gaan halen. Ongeveer 1,5 uur later zei ze moeder me dat alleen Marc morgen wakker gemaakt hoeft te worden om 08.00 uur. Want hij heeft school. Oke... dit wist ik niet. Ik dacht dat ze nu allemaal vakantie hadden. Vanmorgen heb ik het nog even nagevraagd, Marc heeft nog een week zomerschool. Maar die begint dus fijn, even later!
Ik ga vanmiddag nog maar even navragen wat de moeder precies van mij verwacht de komende dagen. Als ze dit al weet...

Ha, grappig dingetje trouwens, wat ik eerder vergeten ben te vertellen. Ze hebben hier paaseitjes! Dus ik zei, oh wij hebben die alleen met pasen in Nederland. Hier zijn het geen paaseitjes en hebben ze, ze het hele jaar door in de supermarkt!

Mijn koffers zijn al voor zo´n 70% ingepakt. Hihi. Ik houd van ruimte. Al zal ik er soms nog wel wat dingen uit moeten halen. Maarja, zo kan ik wel inschatten hoeveel ik nog kan kopen natuurlijk! En dat is niet zo veel...

Nou ik ga nog maar even verder met het plannen van de dagen met mijn moeder hier. Kaartjes kopen voor de Sagrada Familia, om zo de lange rij te ontwijken. Ik weet inmiddels welke en waar ik de bus moet nemen om met mijn ´gewone´ ov kaart naar het vliegveld te gaan. Dat is in een gewone bus vanaf Plaza España. Het kan allemaal zoveel goedkoper dan hoe het de touristen aangeboden wordt.

Ik ben benieuwd of ik komende dagen nog een beetje ga kunnen slapen, want afgelopen 2 nachten was het prut. Ik ben ook zoooooo enthousiast voor de komst van mijn lieve mamsi!

See you soooon!
Hasta pronto!


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active