naomihackmann.reismee.nl

Aftellen is begonnen

Holaa

Daar ben ik weer eens met een verhaal. Ik ben tegenwoordig in mijn vrije tijd geen uur meer thuis en als ik dat wel ben dan ga ik slapen

Tongue Out
ik begrijp helemaal waarom ze hier een siesta hebben! Vandaag is het weer bloedheet(net als in Nederland) dus na een half dagje shoppen in een ontzettend groot winkelcentrum genaamd Lílla? Waar ze ook een Primark hebben! Ben ik lekker naar huis gegaan, en ik ik vond dat ik jullie toch wel een verhaaltje verplicht was.

66% voltooid zegt de website, en nog precies 30 dagen tot mijn werk als au pair erop zit.
Dan ga ik nog niet naar huis, want dan komt eerst mijn moeder me ophalen! En voordat ik haar alles heb laten zien zijn we alweer 5 dagen verder!

Ik heb het nog steeds heel erg naar mijn zin. Maar alles wordt nu echt wel wat ¨gewoner¨
Het is zo gek... heb ik me in het begin ingebeeld dat iedereen zo naar me keek als ik door Sant Quirze liep? Of ben ik daar nu zo aan gewent dat ik het niet meer door heb. Ik kan me niet voorstellen dat ik 2 maanden geleden soms hele dagen thuis zat of even naar het park ging. Sinds ik mijn onbeperkte ov kaart heb ben ik continu op pad. Afgelopen maandag heb ik met een au pair uit Sant Quirze afgesproken om wat te gaan drinken. Haar kinderen hadden typles tot 13.30 dus daarna dacht ik wat ga ik in hemelsnaam doen? Ik ben toen op de trein gestapt met het idee ik zie wel waar ik uitstap, eens iets nieuws bekijken. Uiteindelijk ben ik bij het bekende Sant Cugat uitgestapt en ben ik daar tot de ontdekking gekomen dat de meeste winkels dicht waren. Het was namelijk Sant Peter. De zoveelste ¨Sant¨ viering. Waarop ik besloot weer in de trein te stappen naar huis. Eenmaal thuis ging ik met Linda skypen. Zij zit ook al maanden in Madeira. We konden ons goed in elkaars verhalen verplaatsen.

Het is nu een beetje bewolkt. En daar ben ik nog nooit zo blij mee geweest! Ik wil niet klagen hoor maar te heet kan ook! Hopelijk blijft het niet de hele maand zo, al ziet het er daar wel naar uit... Gelukkig is de zee, waar ik eerst echt niet van hielt, inmiddels mijn grote vriend geworden. Ik hou der zo van! Ook omdat er hier geen troep/stenen/ dieren of andere dingen op de bodem liggen. En de temperatuur is precies goed! Nu ik heb over stranden heb. Ik ben natuurlijk naar Tarragona en Sitges geweest! Twee mooie stranden waar je met een andere trein heen gaat.
Ook hier heb ik genoten van de zee, vooral in Tarragona waar heb water crystal helder was en het zand heel stijf waardoor je niet wegzakte. En nu wil ik eigenlijk nog naar Salou! Dat ik dezelfde trein/richting en het licht even na Tarragona. Lijkt me toch weer een heel andere wereld dan Barcelona! En het gekke is, hoe verder je reist, hoe goedkoper het treinkaartje wordt!

Ik eet tegenwoordig veel te vaak bij de (all you can eat) wok. Maar het is hier zo goedkoop en het is zo makkelijk!! Laatst wilde we bij een wok in Sant Cugat gaan eten, Aliyah had er een stukje over gezien in de krant. Lekker dichtbij zou je denken. Eenmaal in Sant Cugat, google maps aan... Ja dat was een ¨loop¨ route langs de snelweg. Dus toch maar even iets anders gaan googlen. Het lot bracht ons bij Wok You in Rubí. Er stopte een trein bij station Rubí dus hup erheen. Het was maar 2.4km lopen vanaf het station........ Eenmaal aangekomen weer genoten. Het mooie van de wok hier is dat je, je eten afgeeft bij de griller met een tafelnummer erbij en wanneer het klaar is wordt het gebracht! Niet staan wachten bij de grill/wok dus.
Dus terug naar het station, op de heenweg had ik al een glim opgevangen van de kermis die er was. Ik zei dat ik daar wel even een rondje over wilde lopen. Zonder ergens in te gaan, dat zou onmogelijk zijn met de hoeveelheid die we hadden gegeten. Het is niet zomaar een kermis met attracties, ook verkopen ze hier kleding/ tassen en andere leuke dingen. En als je wat wilt eten dan hoef je niet een oliebollen kraam te verwachten of een andere simpele snackkraam, maar echt eten! Foto´s staan op facebook. Maargoed na ons rondje op naar het station, jeetje wat was het toch druk daar en wat hoorde we allemaal. Jahoor er was weer eens een viering. Een prachtige vuurwerkshow waar mensen in de vuurwerkregen dansden. Dat is traditie..Die mensen zijn gek! Maar ik heb mijn ogen uitgekeken. Het geheugen van mijn telefoon was na deze avond dan ook echt vol! We vroegen onos af hoelaat het afgelopen zou zijn, je weet het namelijk nooit met die Spanjaarden. Aangezien de show voor het station was en het station hierdoor gesloten was. Gelukkig konden we optijd naar huis. De volgende dag moest ik ¨werken¨ en gingen we met het gezin naar Sant Cugat, want daar was een festival. Goh...
Weer leuke optredens gezien. Respect voor de mensen die ik klederdracht stonden te dansen en te springen, want het was ook die dag snikheet.

Ik zit inmiddels ook in een Whatsapp groep met 9 andere au pairs uit Sant Quirze. Waarvan er eentje echt bij mij om de hoek woont. Ideaal! Alleen een beetje jammer dat ik echt de enige au pair in, ik denk heel Barcelona ben die overdag vrij is en om 18.00 aan het werk gaat sinds de kinderen schoolvakantie hebben. De andere au pairs passen gedurende de dag op en wanneer de ouders thuiskomen zijn ze vrij. Wanneer mijn host moeder thuiskomt ga ik werken... Maar op dat nadeel na, ben ik toch wel heel erg blij met mijn vrije dagen! Aangezien ik nu ook prima dingen alleen kan doen.

Het begint tijd te worden voor een siesta.. Nog even voor de kinderen thuis komen en ik met man en macht moet zorgen dat Marc niet de hele tijd naar mama rent... Want ja dat is niet makkelijk.

Misschien heel binnekort nog een aanvullend berichtje.

Voor nu ´me voy a dormir!

Adios!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active