naomihackmann.reismee.nl

Zo druk, het leven van een au pair.

Hola!

Vanmorgen ben ik met Aliyah en Nicoletta naar Sabadell gegaan om te shoppen. Vanaf het moment dat ik begon te lopen voelde ik al kramp in mijn linkervoet... Het wordt ze echt even te veel elke dag zo´n 15 km lopen. We hebben wat winkeltjes bekeken, wat gekocht en zijn toen gaan lunchen. Inmiddels was het begonnen met regenen. Dus na de lunch(een heerlijke pizza) besloten we allemaal naar huis te gaan en te relaxen. Voor mij mooi even tijd om mijn blog bij te werken. Ondanks dat het maar een half ochtendje was, heb ik toch alweer 9km gelopen.

Mijn vrije weekend:
Vrijdag avond ging ik bij Nicoletta slapen. Ik had mijn kleine koffer gapakt haha. Niet omdat ik zoveel mee had, maar omdat ik de tas die ik eerst gevuld gewoon te zwaar vond om
zo´n stuk mee te lopen. Mijn koffer stond beneden dat de kinderen uit school kwamen. Marc bleef maar zeggen dat het de koffer van papa was en Maria vroeg wat ik ging doen. Ik zei; ik ga naar huis. Toen zei ze; Nooo. You´re not going home! Wat me toch wel een goed gevoel gaf. Ik vertelde dat ik een nachtje bij iemand anders ging slapen. Nou, dat was ok.
Eenmaal bij Nicoletta aan beland gingen we pasta maken.Ofcours, ik was bij de Italiaan in huis. Ik ontmoette Claudia een andere Italiaanse au pair, heel aardig!
Daarna zijn we wat ¨limonade¨ gaan drinken. En toen de lange tocht naar het station. In de trein kwamen we nog een Spaans stelletje tegen die ¨i love you¨ in het Nederlands wilde leren. Erg lachwekkend. Het was een vreemd stel, het meisje gaf even later haar oorbellen aan Nicoletta,
it´s a present. Voor de eerste keer echt wezen stappen. En ik heb het naar mn zin gehad! Op de Rambla verzamelde we zoveel mogelijk stempels voor gratis entree en drankjes. Die zijn hier namelijk niet te betalen. +/- 15 euro. Ik heb mooie momenten beleefd wanneer Claudia en Nicoletta de proppers overtuigde dat ze uit Nederland kwamen, met hun Italiaanse accent!
Ik heb een leuke avond gehad!
De volgende dag, was de dag van de wedstrijd Barcelona - Juventus. Ik besloot samen Met Aliyah te koken bij mij thuis en daarna de wedstrijd te kijken. Waarna we dan naar Barcelona zouden gaan. Zo´n 10 minuten voor het einde dachten we.. misschien is het goed om te gaan ¨voor¨ dat de wedstrijd is afgelopen. Omdat het anders zo druk zo zijn in de trein. Dus 8 minuten voor het einde liepen we naar de trein. Wat een helrit. Gelukkig pas halverwege, kwamen er grote groepen jongeren de trein in. Al zingend en springent. Wat over ging in rammend en klimmend. Waarschijnlijk vonden ze het te licht in de trein want ze begonnen de lichten kapot te slaan. Handen tot bloedens aan toe. Ik zat bijna bij Aliyah op schoot van angst. De rit heeft nog nooit zo lang geduurd. Deze jongens waren helemaal niet blij aan het vieren dat Barcelona kampioen was. Deze jongens waren agressief de trein aan het slopen. Mijn hele zin in een feestje bouwen met de catalanen verdween. Eenmaal op de Rambla, je denk veilig. Bommetje vol! En continu werd er vuurwerk afgestoken en ik was zo bang dat het ineens naast mij zou zijn. De treinrit had mij geen goed gedaan. Dus we besloten na wat filmen en foto´s maken de trein terug te nemen, die was een stuk aangenamer. Zo waren we uiteindelijk lekker optijd thuis.

Gedurende de week ben ik elke dag op pad. Of naar Barcelona of naar Sant Cugat of naar Aliyah met haar heerlijke zwembad. En o ja! We zijn ook nog naar Parc Guell geweest! Ook zoveel loopwerk... omhoog.. Het was een indrukwekkend park met werken dat je denkt, hoe kom je erop? We besloten het gratis deel te nemen. Voor 8 euro kon je op een plaats komen waar je prachtig uitzicht had over de stad. Maar als je helemaal bovenaan was, was het uitzicht ook prachtig! Nadat we onze foto´s hadden gescoort zijn we weer terug gelopen. nze voeten houden het nou eenmaal niet meer zo lang vol...

De kids, opvallend vooral Marc omhelst mijn benen nu als ik thuiskom, of als zij thuiskomen uit school rennen ze op me af. Marc is helemaal aan mij gewend en we beginnen vrienden te worden. Ook kan ik hem smorgens zonder dat ik geslagen word uit bed halen. En de komende dagen alleen met Maria zie ik ook niet als een probleem. Waarschijnlijk gaan we heel veel tekenen. Nou maar hopen dat ik volgens haar wensen teken.

Donderdag op vrijdag nacht is de opa van Neus overleden. Dat ik smorgens netjes om 7 uur de trap af kwam lopen waren de kinderen al helemaal in school uniform klaar om te gaan. Om 7.10 verlieten ze het huis. Neus vertelde mij dat Lluis en zij pas rond middenacht thuis zouden komen en dat ik de kinderen op moest halen bij de bus. Die middag kreeg ik een berichtje dat de tante van Neus mij zou komen helpen met de kinderen. Leek vcor mij niet echt nodig en ik vond het een beetje raar want, waarom een andere oppas regelen als je een au pair heb? Maar oke.
Alles is helemaal goed gegaan met de kids. En ik haalde alle trucen uit de kast zodat de borden leeg waren, wat ik inmiddels allemaal wel niet geleerd heb aan het omkopen van kinderen hier...
Die avond wilde Maria wakker blijven tot papa en mama kwamen maar dit was veel te laat zei ik.
Ik ging diep zitten nadenken over een middel waarmee ik haar in bed zou krijgen. Mijn i pad! Ze mocht dan een spelletje spelen op mijn i pad in bed. Nou ze sprong op van de bank, tanden waren in no time gepoetst en de volgende i pad speel afspraak staat voor vanavond haha. woensdag donderdag en vrijdag gaat Maria op schoolreis. Dus dan is alleen Marc er nog!

Mijn tweede vrije weekend:
Ja ja, afgelopen weekend was ik alweer vrij! Dit omdat Maria volgende week en die week daarna een paar dagen vrij van school is. Dan is ze de hele dag met mij. En zo wordt dit gecompenseert met het weekend. Sinds vrijdag zit ik in een Whatsapp groep met nu 21 au pairs. We besloten zaterdag avond af te spreken. Een meisje uit Finland die geen au pair is, maar toch in de groep zit, kwam die dag om 18.00 aan in Barcelona. Haar ouders hebben in de stad een apartement. We konden dan met ze alle bij haar komen. Uieindelijk waren we met 16 meiden, hadden we allemaal een naambordje op en hebben we kings cup gespeelt. De versie uit uuhh. ik weet het eigenlijk niet meer gespeeld. Er waren meiden uit; polen, amerika, italie, canada, engeland, duitsland, finland, tsjechië, en de rest weet ik even niet meer. Het valt me op dat er veel Amerikaanse au pairs zijn! Het is natuurlijk DE kans om europa te bezoeken.
Zondag was mijn laatste dagje strand met Laura :(
De Nederlandse au pair. Zij gaat donderdag helaas naar huis. Maar we hebben een heerlijke dag gehad! De hele dag een strak blauwe lucht en we hebben ons als kinderen vermaakt in de zee. De golven waren hoog! En het water was heerlijk. Ik merk dat de stranden al drukker worden. Na het strand zijn we zo zout als een pistache nootje nog sangria gaan drinken op een terras. 7,90 voor een liter.

Volgende week woensdag gaat Nicoletta weg. Boehoeee
Dinsdags gaan we nog even de stad in samen, want woensdag is weer een één of andere feestdag waarop iedereen in Barcelona vrij is. Op dinsdag avond zijn er allemaal activiteiten ofzo vertelde Lluis mij. Woensdag ben ik dan ook vrij.
Voor zaterdag staat Tarragona op de planning. En voor nu. Ga ik even lekker een serie kijken op mijn i pad tot de kids uit school komen. Voetjes omhoog! Het kan zijn dat ik een heeeleboel ¨details¨ vergeten ben, maar ik ben zo moe...

Tongue Out

Adios!

Reacties

Reacties

Yvonne

Nou, zo te lezen is het leven van een au pair behoorlijk zwaar....
Ik denk er over me ook op te geven. Weet alleen niet of ze mijn leeftijd accepteren. Maar misschien zoeken Neus en Lluis nog een opvolger als jij weer vertrekt...
Geniet er maar van!

Ellie

Inderdaad, het is een druk bestaan. Je hebt bijna geen tijd voor de kinderen.
Veel plezier met alle ondernemingen.

Ernest

je hebt zoveel gelopen dat je straks niet eens meer de auto, bus of fiets neemt als je thuis bent. Hop lopend naar de stad!
Bergie op bergie af...dat is kuiten kweken. Anyway (das Engels sorry...) goed te lezen dat je het zo naar je zin hebt en dat de kinderen het nu ook allemaal wel goed vinden. En je de 'trucenkast' open weet te trekken

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active