naomihackmann.reismee.nl

Dag 21 van de 97 dagen.

Hola!

Het is alweer ruim een week geleden dat ik mijn vorige blog schreef!
Het gaat inmiddels een stuk beter! De band met de kinderen is gegroeit en ik kan nu ook van ze genieten. Maria wilde gisteren zelfs hetzelfde aan als ik en hetzelfde haar.
Een rokje en een knot. Gisteren waren de kinderen en Neus vrij van school omdat ja..Neus zei dat het een feestdag alleen in Barcelona was, maar ik gok dat het gewoon voor pinksteren was. Die communicatie nog steeds niet helemaal vlekkenloos haha. Het komt vaak voor dat ze een woordje vergeet te zeggen. Zoals gisteren today there are many people in the supermarket. We kwamen aan, geen hond! Zo rustig als het was. Winkelen gaat op de 1 of andere manier een stuk relaxter. Ook vraagt Neus geregeld of ik iets zie of, of ik iets nodig heb. Ik wist niet dat donuts uit Spanje kwamen! Ze hebben er zoveel en zoveel verschillende. Vorige week liep er op het strand ook al een man met een dienblad met een piramide van donuts OP ZIJN HOOFD over het strand om ze te verkopen.

Afgelopen week ben ik af en toe naar het park geweest. Er is nog steeds veel te zien. Het wordt nooit saai, soms alleen wat te heet.... maar aan mijn stappen kom ik tegenwoordig elke dag! ik begin me steeds meer een ´inwoner van Barcelona´ te voelen. Afgelopen donderdag kwam ik nog op het goede idee om te gaan hardlopen. Een rondje om de buurt heen. Smorgens vroeg, want dan is het nog niet zo warm. Met behulp van mijn S health coach op mijn telefoon, die af en toe zei dat ik harder of zachter moest. Ook was mijn tempo soms goed!

Afgelopen vrijdag ben ik helemaal alleen naar Sabadell gegaan om te shoppen!
Ik was al eerder in Sabadell geweest met Lluis en nog een keer om te shoppen voor de kinderen, dus ik dacht dat moet lukken met de weg. Ik wist alleen niet waar het treinstation zou zijn, maar ik dacht dat zie ik vanzelf wel! Maja... toen ik aankwam. Was ik totaal ergens anders dan waar ik al geweest was. Ik besloot alleen maar rechtdoor te lopen. Zodat ik niet kwijt zou raken. haha. Er waren veel leuke winkeltjes en ik ben goed geslaagd. Ik vond het ook helemaal niet erg om alleen te zijn, nu hoefde er tenminste niemand op mij te wachten als ik iets wilde passen en zo nam ik al gauw 13 dingen mee de paskamer in. De verkoopster legde me uit dat ik maar 5 kledingstukken per keer de paskamer in mocht nemen. Hedt enige wat ik verstond was sinco(5) toen wist ik gelukkig al wel wat ze bedoelde. Later heb ik zelfs nog een maat groter van iets gevraagd op mn beste Spaans. Zo ging ik voldaan weer naar huis.

Zaterdag ben ik met een andere nederlandse au pair naar Barcelona geweest. We wisten niet zo goed wat we wilde doen.. we besloten gewoon wat te gaan lopen. Ze liet me de overdekte markt zien. Wauw! Heel veel vis, fruit en groente. En helemaal niet duur, al konden de prijzen erg verschillend per kraam. Ik heb echt vanalles gezien! Alles! Tot hersenen aan toe bah bah bah!!
Ook waren er kraampjes met vers eten, dan kon je aan een minibar gaan zitten en eten bestellen uit de bakken die op de bar stonden. Grappig om te zien want het was gewoon op het looppad waar continu een hoop mensen langs liepen.Het was heel druk dus ik heb geen foto´s kunnen maken. Later zijn we alle stranden afgelopen, hebben we aan het einde geluncht. Het was een soort van McDonalds maar dan met ¨gewone¨ stokbroodjes. Naja zeg maar gerust broden. Daar kreeg je dan patat en drinken bij. Naja dat was het menu. Echte Mc patat, dat wel.

Ik vertelde dat ik nog een strandhanddoek zocht. Zo een grote, dunne die je heel klein op kunt vouwen. Zodat je niet met een zwarte grote tas loopt te sjouwen. Ik had al een paar leuke gezien op het strand. Ik heb de handdoeken alleen nog maar gevonden van 14 euro of duurder. Dit leek me wat duur, ik heb eigenlijk geen idee? Maar ik besloot een andere x verder te zoeken aangezien ik toch nog niet van plan was naar het strand te gaan. Ook wil ik voor 6 juni een FC Barcelona shirt. Dan spelen ze de laatste wedstrijd van het seizoen en worden ze waarschijnlijk kampioen. Groot feest dus, en dan wil ik graag als een echte inwoner meefeesten. Omdat ik dit shirt niet veel meer zal dragen wil ik heb wel voor 15 euro had ik mezelf voorgenomen. Dit is nog niet gelukt.... Maar ik heb nog even. Toen zijn we nog even wat gaan drinken op een terrasje. Grappig want we zaten op het zelfde plein als waar ik de vorige keer zat maar bij dit terras was de Sangria zo 3 euro goedkoper. En we kregen er ook nog een bakje, zoute ja goed gezouten... nooitjes bij! Rond 6 uur besloten we naar huis te gaan. Ik had inmiddels bijna 20.000 stappen gedaan, dat is 15km.

Zondag en Maandag was ik dus de hele dag met Neus en de kinderen. Lluis is altijd aan het werk.. de hele week. We hebben niet zoveel gedaan en ik merkte dat ik wel weer verlangde naar een dag voor mezelf dat ik kan gaan en staan waar ik wil. Als je weinig doet, duren de dagen heel lang! Wel heb ik nog kunnen verfen met Maria! Ook Marc heeft nog wat gemaakt toen hij wakker werd.

Ah, Marc heeft sinds deze week geen luiers meer aan. Hij vergeet alleen ´van te voren´ te zeggen dat hij moet plassen of poepen. Hij zegt het meestal nadat hij het heeft gedaan..... En zo verkleden we hem een paar keer per dag. Nouja, Neus.

Dus! Vandaag ben ik weer alleen, ik ben mijn was aan het doen. Mijn blog aan het bijwerken. Zonnen! Ennnnn... ik heb eigenlijk geen energie om naar het park of iets te gaan..... ik merk dat mijn energie de laatste paar dagen wat minder is... of mijn zin...
Wel ben ik nog van plan om deze week een keer alleen naar Barcelona te gaan! Dat alleen shoppen beviel me wel goed, iedereen spreekt er Engels en dat kan ik gewoon!
Volgende week heeft de au pair uit Italie geen Spaanse les meer en is haar kindje op een reisje.
Dus ze heeft veeeel tijd! Net als ik

Laughing

Ik ben vast 1000 dingen vergeten te vertellen, maaar ik weet t even niet.
Ik ga nu lekker zonnen!


Buenos dias!

Reacties

Reacties

Jacqueline

Mocht je nog eens naar de stad gaan, maak dan wat foto's van de kunstwerken en bezienswaardigheden. bv Park Güell, Sagrada Família of dingen die jij bijzonder vindt.
ben zo benieuwd hoe Barcelona er uit ziet!

Yvonne

Ik wilde je er ook op wijzen, dat er ontzettend mooie dingen te zien zijn in de stad. Vooral de bouwwerken van de kunstenaar Gaudi.
Dat is ook waar Jacqueline naar vraagt in haar reactie.
Het park kun je zo gratis in. De sagrada zul je wel voormoeten betalen. (en vaak lange rijen...)
In de stad is ook nog Casa Mila van hem. Een aanrader! Kijk vooral op het dak.

naomi

Het park is sinds dit jaar niet meer gratis.. ook niet heel duur geloof ik. Moet ik nog heen. Sagra familia wil ik mee wachten tot mama hier heen komt! Als je een kaartje via Internet koopt loop je zo de rij voorbij. Ik ga zelf nog een gratis toer door de stad doen. Ik heb al wat foto's van gebouwen en straten maar die moet ik er nog even opzetten. Is helaas niet van doe ik ff, rotwerkje.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active