naomihackmann.reismee.nl

Mijn eerste ontmoeting met het centrum van Barcelona!

Gisteren ben ik voor het eerst naar Barcelona geweest. Ik had op het strand afgesproken met een andere Nederlandse Au pair.
Lluis bracht me smorgens om 9 uur naar het station. Eingelijk lijken de treinen veel op die in Nederland. Het was erg rustig en lekker en (later te) koel.


Ik had besloten om vanaf het station te gaan lopen naar het strand, zodat ik ook de stad al een beetje kon zien. En het was 1 rechte weg dus dat kon ik wel aan haha. Onderweg voelde ik me veel meer op mijn gemak dan in Sant Quirze. Ik hoorde veel Engels en ook Nederlands! Er waren veel toeristen. En zo was het niet raar om in een jurkje te lopen. Nadat de rechte weg ophield had ik geen idee waar ik heen moest. Het water volgen had ze gezegd, maar dat ging 2 kanten op. Ik dacht ik kijk wel waar de meeste mensen heen gaan. Nou overal even druk!
Gelukkig kon ze me aan de hand van foto´s die ik stuurde zeggen dat ik goed liep. Handig hoor dat internet onderweg!!! Onderweg stonden er overal mannen met kleedjes dingen te verkopen. Brillen, siraden, tassen. Ook stonden er een paar levende standbeelden.
Erg vermakelijk allemaal. Barcelona is een prachtige stad met prachtige gebouwen.
Eenmaal bij het strand aagekomen vonden we elkaar snel! Wat een wonder was, zo druk als het was.Laura is een heel aardig meisje en we hebben de heeeele dag op het strand gelegen.
Het was erg fijn om even lekker in het Nederlands te praten. En ervaringen te kunnen delen.
Het was een perfecte stranddag. Geen wolkje aan de lucht. Het zeewater... dat hebben alleen mijn voeten gevoelt.

Rond een uur of 6 sprak ik een Italiaans meisje via de app. Ze wilde wat met me gaan eten in de stad. Helaas moest Laura om 20.00 de laatste bus pakken dus zij kon niet mee eten. Maar we besloten richting de Rambla te lopen en daar nog wat te drinken, we zouden daar met Nicoletta afspreken. Aan de Rambla wat drinken als je niet veel geld wilt uitgeven is geen aanrader. We waren al op zoek naar een tafeltje bij een restaurantje zonder tafelkleed. Die zijn vast goedkoper.
We hadden een plekje en het was er gezellig. Het zat op een groot plein Plaza Reial. Er werden muziek met dans optredens gegeven. Ik bestelde een sangria die schijnen erg goed te zijn in Spanje. Deze vond ik niet zo heel bijzonder... de prijs wel, 7,50!! Ook het wijntje van Laura was zo duur. Het biertje van Nicoletta, die was inmiddels ook gearriveerd, kostte 3 euro,

Om 19:45 verliet Laura ons. Ze had ons getipt op een goed en goedkoop tapas restaurantje achter in een zijstraat aan de Rambla. O´Toxo. Eenmaal gevonden besloten we al snel dat we 4 tapas zouden nemen en dan delen. Wat bleek toen de ober kwam. De tapas waren voor 2 personen. Perfect! Ik vertelde haar dat ik het wel vreemd vond om te gaan eten met iemand die ik net had ontmoet. Daar was het zeker niet minder gezellig door, we bleken veel overeenkosten te hebben, waarom we in Spanje waren en waarvoor. Tijdens het eten hoorde we ineens een hoop geschreew en gezang van buiten komen. Toen liep er een grote groep Barcelona supporters voorbij. Barcelona had de voetbalwedstrijd gewonnen!
Dat we klaar waren was het al tegen half 10. Het was inderdaad goedkoop! De tapas waren zoveel dat we deze niet op hadden gekregen en we hadden er allebei een drankje bij. 11,00 p.p.

We hadden het al gehad over dat we na de trein nog 15 minuten alleen moesten lopen naar huis. Ze zei dat ze dit niet eng vond alleen wel vervelend dat ze bergopwaards moest.
En toen kreeg ik een berichtje van Neus! Of ik wilde dat ze me ophaalde bij het station!
Ooh wat zijn ze toch aardig! Net als de kinderen word ook ik vreselijk verwend.
We liepen richting het station. We kunnen dezelfde trein nemen alleen haar halte er er 3 voor de mijne. Dat is fijn! En toen! We waren bijna bij het station en we zagen een hele hoop mensen, lichten en een hoop gezang en geschreew. Blijkbaar was dit de plek waar de overwinning geviert werd. Er stonden politiebusjes en hekken. We dachten eerst o jee, mogen we wel naar het station? Eenmaal daar werden onze tassen gecontrolleerd. op wapens? We mochten doorlopen, en mijn deodorant mocht gelukkig mee! Door de mensenmassa heen. Wat was het een feest. Ik heb mn ogen uitgekeken en er hing zo een goede sfeer. Ook zag ik soms wat kleine kinderen her en der... het was nu toch al tegen 22.30.....

Eenmaal bij het station aangekomen, de trap af.... deuren dicht !
Het station was gesloten! Gelukkig wist Nicoletta die in Barcelona Spaanse les volgt nog een ander station. We gingen aan de wandel... inmiddels had ik al ruim 17.000 stappen!
Gelukkig hier was het rustig en het station was open. De trein kwam met 6 minuten.
Ik heb genoten van mijn dagje Barcelona! Op naar meer!

Eenmaal thuis ben ik snel gaan slapen, ik was doomoe en mijn wekker ging weer om 7 uur!
Vanmorgen werd ik eigenlijk weer een beetje genergeerd door de twee..... Lluis is helaas weer voor een paar dagen naar Valencia. Vanmorgen vertelde Neus me dat er gister een student van haar is overleden, vandaag is de begrafenis al! Zo snel. Ze heeft me gevraagd of ik de kinderen vanmiddag op wil halen bij het busstation. Ik heb natuurlijk ja gezegd!
Maar ernaar uitkijken doe ik niet... Maargoed, dat overleven we wel weer. Ik heb nog niet het gevoel dat het bergopwaardsgaat in de relatie tussen de kinderen en mij... Tijd...veel tijd.
Ik ben bij als Lluis weer terug is! :D

Ik ga nu nog even een kopje koffie drinken en een snack eten en om 16.50 loop ik richting de bushalte. De schoonmaakster is nu nog bezig met schoonmaken. Ik was lui en had siësta gehouden dus ik had niet zoveel strijkwerk voor haar. Ze zal wel wat vroeger klaar zijn.

Adios!

Reacties

Reacties

Papa

Zo dus nu vriendin in Spanja, Italië, Madeira en Nederland. Wordt nog wat om te te bezoeken! FC Barcelona is kampioen van Spanje geworden, daarom feest.
Wel op tijd afkicken van dat verwen, anders kost het te veel koekjes (-;

Ellie

Ik ben blij voor je dat je een leuke dag hebt gehad. Dan gaat het contact met de kinderen ook lukken. Als het vandaag niet is, dan morgen wel. Ze zouden gek zijn als ze jou niet leuk gaan vinden.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active