naomihackmann.reismee.nl

Minder dan 2 weken voor vertrek...

Even een berichtje tussendoor.
Ik wilde eigenlijk gisteren al schrijven toen het nog precies 2 weken voor vertrek was, maar toen voelde ik me niet zo lekker. Van de voetreflex!
Gisteren ben ik er voor de eerste keer heen geweest. Ik heb nogal last van stress/spanning.
Niet zo heel gek, want ik vind het doodeng om alleen naar het buitenland te gaan en te gaan wonen in een onbekende omgeving met mensen die ik nog moet leren kennen.
Uit de behandeling bleek dat ik flink wat stress, lichamelijke en geestelijk heb opgebouwd en dat verklaard misschien ook mijn hoofdpijn van de afgelopen weken. Voetreflex helpt mijn lichaam deze spanningen los te laten. Ik heb een kuur van 4x, tot aan mijn vertrek. Dan zou ik fris en fruitig naar Spanje moeten kunnen!

Mijn koffers heb ik uiteraard allang gepakt en wel klaarstaan. Alleen de laatste dingen moeten er nog in. Tot nu toe valt het me reuzen mee met de kilo's!

Verder ben ik bezig met iedereen nog even te zien voor ik wegga.
Van Linda heb ik een tijdje geleden al afscheid moeten nemen, zij is nu zelf voor een half jaar vertrokken naar Madeira!

Eergisteren heb ik lekker tapas gegeten met Nadine, volgens mij was dat de eerste keer voor mij. Ik had ook niet aan kunnen komen in Spanje met " nee ik heb nog nooit tapas gegeten"
Ik heb er zoooooooo van genoten, dus ik kijk er naar uit om dat in Spanje nog een heleboel keer te doen.

Mijn laatste Spaanse les is volgende week donderdag.. Nee ik kan geen spaans spreken, maar ik denk dat ik al een heel eind kan komen! Met de basis en kennis van de grammatica die ik heb, moet het leren makkelijker voor mij zijn. Al spreken ze in Barcelona Catalaans......Het Fries van Nederland.

Van de au pair organisatie in Spanje krijg ik wekelijks een lijst met namen, adressen en telfoonnummers van andere au pairs die in dezelfde periode in Spanje zullen zijn.
Ik heb 3 Nederlandse meiden een mailtje gestuurd, 2 willen me graag ontmoeten en 1 is inmiddels al weer een aantal maanden terug in Nederland. Foutje op de lijst.
Deze meiden zijn er al zo'n 7 maanden dus die kunnen mij het 1 en ander laten zien!

Zoals ik al zei, ik vind het doodeng, maar ik krijg er ook steeds meer zin in!
Ik heb zin om te groeien als persoon, ik heb zin in elke dag zon, ik heb zin in mediterraans eten, ik heb zin om nieuwe mensen te leren kennen, om echt in een andere cultuur te leven, om Barcelona te verkennen en misschien nog wel meer van Spanje. En ik heb zin, om eens de grote zus te zijn! Toch ook wel een droom die uitkomt.

Woensdag 6 mei vlieg ik om 18:50 met Transavia in 2 uur en 10 minuten naar Barcelona!

Volgende keer een bericht vanuit Spanje!

Reacties

Reacties

Ellie

Nog twee nachtjes slapen!!!

Ellie

Lieve Naomi,

Goede vlucht vanavond.
Goed begin met de Spaanse familie.
En een goede eerste nachtrust.

Kus van Ellie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active